Home » ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO W CELU USUNIĘCIA AWARII
MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Powiatowy Zarząd Dróg w Toruniu
ul. Polna 34/38
87-100 Toruń
od poniedziałku do piątku
w godzinach: 7:00-15:00
- Dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie jednostki lub przesłać pocztą na wskazany powyżej adres lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art.21 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Prawidłowo wypełnione zgłoszenie- oryginał.
- Mapa zasadnicza w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem dowolnym kolorem granic pasa drogowego i podanymi wymiarami planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego.
- Plan sytuacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu.
- Szczegółowy harmonogram robót w przypadku etapowego prowadzenia robót.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika– oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł (w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa).
- Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty zgodnie z Uchwałą NR XXVII/169/2021 Rady Powiatu Toruńskiego z dnia 24 grudnia 2021 r.
- Opłatę za zajęcie pasa należy uiścić na rachunek Powiatowego Zarządu Dróg w Toruniu: SANTANDER Bank Polska S.A. 35 1090 1506 0000 0001 5143 7500, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia w którym decyzja ustalająca jej wysokość stała się ostateczna.
- 17 zł za udzielone pełnomocnictwo. Wpłata na rachunek UMT 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799
- Za zajęcie pasa drogowego:
a) bez zezwolenia zarządcy drogi lub bez zawarcia umowy,
b) z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządcy drogi lub w umowie,
c) o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi lub w umowie zarządca drogi wymierza, w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty zgodnie z Uchwałą NR XXVII/169/2021 Rady Powiatu Toruńskiego z dnia 24 czerwca 2021 r.
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2020 poz.470, poz.471, poz.1087, poz.2338, z 2021 r. poz.54),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 poz. 256, poz. 285, poz.695, poz.1298, z 2021 r. poz.54),
- Uchwały Nr XXVII/169/2021 Rady Powiatu Toruńskiego z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych na terenie powiatu toruńskiego na cele nie związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu (Dziennik Urzędowy Woj. Kuj- Pom. Poz. 7554 z dnia 30.12.2019 r.),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2016 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. 2016, poz. 1264),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2018, poz.1044),
- Uchwała nr 325/2020 z dnia 28 października 2020 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Toruniu do załatwiania spraw w imieniu Zarządu Powiatu Toruńskiego w zakresie zadań zarządcy dróg powiatowych.
W przypadku składania wniosku o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót w pasie drogowym drogi powiatowej w terminie krótszym niż 14 dni należy dołączyć do wniosku Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
O powstałej awarii należy zawiadomić pracowników Powiatowego Zarządu Dróg w Toruniu: nr tel.: 601 923 769, 601 643 612